onsdag 24 juni 2015

En dag på jobbet


Ja, vad är väl en dag på jobbet? I mitt fall har det genom livet varierat ganska mycket. Jag har skurat golv, delat ut brev, hjälpt turister, sålt mat, inredning och fika. Bland annat. Gemensamt för de alla har dock varit kundkontakt. Jag har pratat, hjälpt, förklarat, instruerat, informerat och inspirerat människor i de mest skilda sammanhang.


Och nu sitter jag här! Alldeles ensam och ingen att prata med. Men det är rätt fantastiskt det med, för jag får jobba med det jag tycker är allra roligast. Och då flyger timmarna iväg ändå.


Men jag lyssnar gärna på andra som pratar, radion är min bästa arbetskamrat just nu. Och finns det nåt finare att lyssna på än sommarregnet som stillsamt smattrar utanför mina öppna fönster. Det dövar det dåliga samvetet en kan få av att sitta inne en solig och varm sommardag.


Just idag skissar jag på nästa projekt. Och sitter och längtar till nästa gång jag ska ut på marknad och få prata med lite fler kunder!

3 kommentarer:

  1. Ooo jag känner igen några av knapparna härifrån! Jättekul! /Kram Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen en guldgruva jag fick med mig hem! Den 1 augusti får du se mer av vad det blev :) Kram Karolina

      Radera
  2. Hej Karolina!
    vad fint du har det på ditt arbetsrum.
    hoppas du mår bra för det gör jag!
    Kram Malva!!

    SvaraRadera