lördag 5 mars 2011

Det här med färg...


Jag älskar färg. Verkligen. Det är min fasta övertygelse att man blir glad och harmonisk av färg. Och att man gör andra glada. Jag känner mig aldrig så fin som när jag en regnig höstdag stiger ut genom dörren i min rödrosa ylleklänning. Jag lyser upp hela min omgivning. Så känns det i alla fall.


Eller när jag till min ärtgröna klänning har på mig turkosa leggings, ett gult linne och en mönstrad kofta. Rena vitaminkicken.

Min favoritkofta är orange med turkosa och rosa ränder. Härligt!

Hemma är väggarna limegröna och ljusblå och lite varstans i huset hittar man rosa, orange, turkost och gult.
Man ska inte vara rädd för färg! Omfamna färgen med hela ditt hjärta och du blir en gladare och snällare människa. Visst låter det enkelt!
Vilken är din favoritfärg?

5 kommentarer:

  1. Jag håller med som bara den :) Färg är bra fast jag är dålig på att använda det.. ja, om det inte är grönt då :)

    SvaraRadera
  2. Åh ja! du är verkligen bra på att pigga upp med mycket färg. Kul att se lite av vad du gör. snart kommer jag ner till er! kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis till antagningen i Göteborg!
    Röd är min favvofärg!
    Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tack Mojja, men jag är inte i hamn än. Ska klara av intervjun först... Håll tummarna!

    SvaraRadera