fredag 4 september 2015

Knappologi - en liten rundvisning!


Det är ett par veckor sedan jag plockade ner utställningen på Gutenberghuset och det börjar redan kännas längesedan. Därför är det nu dags för en liten rundvandring för er som inte hade möjlighet att se det live!


Utställningen började redan i trappen med några gamla alster. Det här är vävda grytunderlägg till bokmalen.


"Björkstammar i bokskogen" kallar jag de här och det är alltså boksidor som jag vävt ihop. De är fem meter höga och blir som ståtliga björkstammar när de sträcker ut sig. Och de fick nätt och jämnt plats i det gamla hamnmagasinet.


Väl upp för trappen möttes en av den här lilla gruppen bokvävar sammanbundna av ett handvävt band. "Hur många romaner är du?"


En liten överblick åt ena delen av utställningen. Alldeles till höger i bild skymtar ett trikåtyg med mitt tryck "Boktraven". Och det som hänger till vänster om det är mitt gamla duschdraperi gjort av gamla plastpåsar.


"I blom"


"Vitkålstrilogin"


Min egen och min mans badhanddukar, handvävda i entrådigt lingarn. Det är de absolut bästa badhanddukar vi har, de slår alla våra frottéhanddukar med hästlängder. Jag lovar.


"Löpsedeln". Löpare vävd av gamla dagstidningar.


Min arbetsstol som i vanliga fall står vid min symaskin.


Andra halvan av utställningen var knapphalvan. 


Lampskärmar, lampskärmar, lampskärmar...




Jag kallar dem för "Lysknappen".


"Knappfilosofi" Ibland är vi alla lika knäppa. Ibland är vi knappt ens olika.


"Knappologi" Många knappar blir det, jag vågar knappt räkna efter. Det mesta på utställningen är till salu, om du är intresserad av något är det bara att höra av sig. Eller har du egna önskemål? Jag tillverkar på beställning också!



2 kommentarer:

  1. Lampskärmarna är ju bara sååå fina ! Men vilken skoj idé med duschdraperiet :) Tack för senast !
    Lisa

    SvaraRadera