söndag 27 februari 2011

Kung Bore, dags att abdikera!


Någonstans under isen och snön står mina drivbänkar och längtar efter att kunna andas igen.


Jag snickrade ihop dem i höstas av två gamla fönster och några övergivna brädor. Det var lättare än jag trott att få till, men just nu ser de ut att ligga i ide.

Ett kompakt lager is ligger som en hinna över alla små detaljer, som för att skydda.
Mot vad vet jag inte.

Jag längtar efter att få sätta fingrarna i jorden nu, men får hålla tillgodo med så många böcker som jag bara kan hitta istället. Vackra bilder tröstar och inspirerar. Och gör att man längtar ännu mer efter våren.

Fröpåsarna från förra året ligger och väntar på att få en ny chans. Jag är ytterst oerfaren i landet men tänker att nu är det dags att lära sig. Det är aldrig försent att börja odla.

Ekologiskt såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar